MODRÁ KONSEKVENCE

 

Někdy se vám to všechno najednou propojí.

Tak nějak samo.

Ani nevíte jak, ale je to tam.

Dokonce vůbec nevadí, že je to natolik osobní, že to spatříte třeba  jen vy.

Tak jako mě se v myšlenkách zřetězila dětská premiéra šmoulího filmu , má osobní premiéra šmoulího  porna a vizuální erotické hody při baletu Othello v Národním.

Jak k tomu přišlo?

Jako vzorný otec jsem si dělal přípravu na nedělní návštěvu kina s dcerou, na premiéru filmu Šmoulové: Zapomenutá vesnice.

No, vzorný otec je asi eufemismus.

I proto, že jsem si nepřečetl pořádně pozvánku a dorazili jsme do multikina na opačném konci města než byl ten, ve kterém se odehrávala premiérová sláva.

Popravdě jsem během své přípravy nehledal podklady pro naučnou řeč o historii Smurfs, ani pro úvahu o estetice a ikonografii modré barvy.

Hledal jsem něco, co by mi usnadnilo vstřebat hodinu a půl exhibice modrých trpaslíků.

Něco, o čem jsem byl přesvědčen,  že musí existovat.

Cosi, co mi pomůže zaostřit mlhavé představy o prznění oblíbených dětských hrdinů.

A mé úsilí bylo záhy oceněno.

Z produkce Hustler vzešla pozoruhodná podívaná, která rázem dala termínu „Blue Movie“ nový rozměr.

Šmoulí porno.

Film, ve kterém Gargamel šuká Šmoulinku.

Ne za trest nebo z nízkých pohnutek.

Ale proto, že se to oběma líbí.

A taky proto, že i Taťka Šmoula to schvaluje a dokonce se přidá.

Krása !

Sice primitivní, jako většina porna, nicméně s příchutí vysokého umění.

Takového, které mě v roce 2010 uchvátilo při focení baletu v Národním divadle.

Nemohl jsem totiž přehlédnout skutečnost, že se během jednotlivých čísel tím, jak se o sebe vzájemně těla třela, smývala, roztírala a přenášela se modrá tělová barva mezi  souložícími.

Kdyby byl film dvojnásob dlouhý, zmodral by bezděky Gargamelovi nejenom penis, ale jistě i nos.

Stejně jako vzájemnými doteky v tanci Othello poskvrnil běloskvoucí šat Desdemony.

Nesrovnatelný umělecký výkon, ale princip stejný.

Takový jarní.